De zon terug van vankantie

29 juli 2017 - Stams, Oostenrijk

Gisterenavond in het altijd mooie Eberfing heb ik de gordijnen niet dichtgedaan omdat ik op het oosten sliep dacht ik, ik wl wakker van de zon en dat is gelukt. Het was vandaag heel mooi weer tijdens het fietsen dat kun je ook zien op de foto's. In de ochtend lekker kofiie gedronken en gebak gegeten in Garmischierih Parternkirchen, ik wilde ook nog van Skiflugschanzen gaan maar die was vandaag dicht. Na Garmisch Partenkirchen begon direct het klimmen naar Mittenwald, dit is denik het laatste dorpje of stadje in duitsland, zo klim je door naar Oostenrijk met een stijgings % van 7-8 %. Daarna heb je ook een keer een stukje van10 % en dan mag je eindelijke een keer dalen. naar een van de dorpen waar je wilt overnachten.  Op dit moment klinken weer de vertrouwde regendruppels tegen de ramen. Ik hoop dat morgen droog blijft omdat het weer een dagje klimmen wordt. Met een schuin oog heb ik ook nog naar het Nederlandse damens elftal gekeken wat van Zweden gewonnen heeft. Hier wordt nu een soort van vuurwerk afgestoken maar dat is weer het slechte weer en niet omdat de goden blij zijn dat Oranje gewonnen heeft.

1. Jeanette:
    29 juli 2017
    Gelukkig, mooie foto's met zon. Geen spierpijn van het klimmen? We hopen met je mee dat het morgen weer een droge dag wordt!
  2. Irma en Tony:
    29 juli 2017
    Die regen is inmiddels in Amersfoort aangekomen.
    Gelukkig hoeven we nu niet te fietsen........
  3. Kristel:
    29 juli 2017
    Dit lijkt er meer op. Daar wordt je weer vrolijk van. Hopelijk worden de bergen niet te stijl en blijft het weer zo mooi. Dat verdien je
  4. Arineke:
    29 juli 2017
    Wat jammer dat de skiflugschanzen dicht was, zou anders wel spectaculair zijn geweest .
    Ik hoop dat het mooie weer toch weer terugkomt. Fiets ze morgen!
  5. Eugène Eyssen:
    30 juli 2017
    Je zult wel evenveel omhoog als omlaag gaan, maar omhoog duurt bijna altijd langer dan omlaag. Omhoog kun je dus ook langer genieten van het fietsen en het mooie en zonnige weer. Wat dat betreft ben je een bofkont. Maar je moet natuurlijk weer omlaag, anders kom je veel te hoog uit. Daarom is omlaag ook gemakkelijker gemaakt.
    Weer een heerlijke rit toegewenst met smakelijke pauzes.