Alleen nog maar regen en geen zon

28 juli 2017 - Eberfing, Duitsland

Op het moment dat ik donderdag wilde vertrekken uit het gasthof in Ellwangen begon het weer te regenen niet eerst zachtjes maar gelijk hard. Het station van Ellwangen lag bijna naast het gasthof dus toch maar eventjes kijken hoe de treinen liepen. De treinen liepen naar Stuttgart en Ulm op beide plaatsen had ik dus niets te zoeken en besloot toen maar te gaan kijken hoe de hazen liepen in het gras. Binnen no time weer zeiknat en toch de moed er inhouden het blijft een lastige combinatie. In lauchheim kwam ik 2 Nederlanders tegen die ook de weg de naar Rome aan het fietsen waren. Zij volgden op dat moment de asfaltroute teminste zijn vrouw en hij fietste achter haar aan. Door het bos fietsend kwam ik nog twee herten tegen. Omdat het zo hard regende liepen er heel veel slakken op de straat dus moest ook daar op letten zodat ik geen slak overreed. In het dorpje Elchingen heb ik samen met de Nederlanders geluncht en toen werd ook nog droog. Zij gingen naar het stadje Dillingen an der Donau en ik dacht daar ook te stoppen in verband met de regen maar omdat het verder die middag droog bleef ben ik uiteindelijk in Welden gaan overnachten

1. Ina veldhuizen:
    28 juli 2017
    Is in Duitsland de moesson begonnen ?