De Alpen

30 juli 2017 - Pfunds, Oostenrijk

Vandaag in Stams begonnen aan het de 2e etappe van deel 2 van de Route van Reitsma. De dagen beginnen in de ochtend allemaal met dezelfde routine, ontbijten en regen horen daar zeker bij. De regen viel nog wel mee maar ik had er wel last van. De route voer vandaag door de magnifieke Alpen en langs de ontstuimige Inn. Links en rechts zie je van die hele grote bergen de ene keer moest je fors klimmen en de andere keren mocht je dalen en dat is prettiger om te doen. Maar vandaag ben ik ook veel fietsers tegengekomen die ook bergop heel blij kijken, ik kijk de mensen aan en zeg ze goede morgen of gute morgen. Dan probeer ik ook te begrijpen waarom ze zo blij kijken, vaak ziijn ze grijs en hebben ze de fiets vol hangen met accu's niet dat erg is dat ze de hulpmiddelen gebruiken als ik een electrische fiets had zou ik dat ook zeker doen, maar haal die grijns van je af. Ze moeten een beetje rekening houden met mensen die alleen twee trapper en een ketting tot hun beschikking hebben. In Pfunds ben ik gestopt om morgen de oversteek naar Italie te kunnen maken met eventueel een tussenstop in Zwitserland maar dan heb ik niet de juiste afdaling gepakt en dat zou wel vervelend zijn.

1. Ina veldhuizen:
    30 juli 2017
    Arnold ik vind het knap dat je het volhoud,wel karakter! Maar er is goed nieuws ,nou ja wat heet ,in Rome is het gortdroog
  2. Irma en Tony:
    Ha Nol,
    Je humor is in ieder geval niet weggespoeld.
    Het ebike verhaal is zo herkenbaar.
    We lezen met een grote grijns je verslagen.
  3. Jeanette:
    30 juli 2017
    Morgen tegenover het kerkje in het meer is appeltaart te krijgen. Krijg jij ook weer een grijns
  4. Arineke:
    1 augustus 2017
    Jij bent veel sportiever, en mag straks dus terecht trots op je prestatie zijn.