Verplaatisng en omrijden en weer terug

6 augustus 2017 - Aiole, Italië

Vrijdag had ik besloten niet i.v.m. de warmte maar omdat ik waarschijnlijk in tijdnood zou komen om een deel van de Toscane route met de trein te doen. In Nederland hebben we altijd vertraging met de trein teminste dat is de collectieve mening.In Italie is het denk ik niet beter. Vrijdag stond ik op de vetrekborden te kijken hoe laat de trein naar Sienna ging, de eerst van 12:10 was gecanceld dus pak je gewoon die van one ten, of te wel een de trein van uur later en weer een tevreden klant moet ze gedacht hebben. Kwart voor een gaf het display aan dat ook deze trein gecanceld werd. Ga weer naar de balie waar natuurlijk nu weer een ander meisje zat en die zei vervolgens neem de trein van two ten. Ja ho ho zo werkt dat natuurlijk niet zei ik te. Uh fuck en ging kijk wat er aan de hand was. Wat er aan de hand was weet ik niet maar ik moest terug naar Empoli en daar overstappen op de trein naar Sienna. Zo gezegd zo gedaan. In alle treinen het zelfde gezeur over het plaatsen van de fiets. Ze hebben het zo bedacht dat je je fiets altijd op een plateua van 60 cm hoger moet zien te tillen. Op de oude stations past in de lift meestal een halve fiets dus kun je de fiets naar boven  en bendeden dragen. Uiteindelijk duurde hele ries met de trein 7 uur en koste net zoveel energie als met de fiets. In Sienna inmiddels te laat gearriveerd om door te fietsen naar een familiie afspraak in Torrita die Siena. Er moest immers nog 40 km gefietst worden door de bergen achteraf   bleken dit er veel meer te zijn omdat de ene navigatie je via de snelweg probeerde te sturen en de andere via onverharde paden die er niet meer waren. Zatermiddag rond vieren op de plek van besteming gearriveerd en heerlijk gezwommen en gegeten bij Ellie en Andre en Yong Son en Mark.

Ziondag ochtend weer vetrokken uit Torrita di Siena waarbij er nog steeds 300 km gefiets moest wornden naar Rome, dus gefietste afstand van de vorige dag had niets bijgedrage aan het geheel. Fietsen in Toscane is berg op en berg af qua hoogte meters is het te vergelijken met de Alpen maar qua intensiteit is Toscane zwaarder en daarbij  is  de temperatuur ook nog een factor. Maar met behulp van de Italianen die door te claxoneren je proberen aan te moedigen moet het toch lukken om dinsdag in Rome aant te komen nog 210 km voor de boeg.

1. Gerard en Marjon:
    7 augustus 2017
    Goedemorgen Arnold, wat een verhaal voor ons ontspannen om te lezen voor jou spannend met en op de fiets. Rome is bijna in zicht! Succes met de laatste 200 km en we hopen dat je dan gaat genieten van het mooie Rome. Dik verdiend en petje af!
  2. Kristel:
    7 augustus 2017
    Wat een zware beproeving,trein, bergen en warmte. Petje af dat je het toch gaat volbrengen. Hopelijk heb je veel moois gezien en is je hoofd helemaal leeg om te gaan genieten in het mooie Rome. Zet hem op voor het laatste stukje.
  3. Henriette en jacques:
    Zet,m op laatste loodjes
  4. Irma en Tony:
    Hey Arnold,
    Nog 1 dag ploeteren!
    We hebben genoten van je reisverslagen.
    Goeie tijd in Rome en tot gauw.